Veenendaalse jeugd vanuit plezier naar prestatie!

VEENENDAAL- Het voetbalseizoen 2013-2014 zit erop en het jeugdbestuur van v.v.Veenendaal heeft haar tussenbalans opgemaakt. Afgelopen seizoen hebben zich een flink aantal positieve ontwikkelingen voorgedaan bij de jeugdafdeling van Veenendaals oudste voetbalvereniging.

Bij de jeugdteams zijn er meerdere kampioenschappen binnengehaald, van de jongste mini’s tot aan de oudere A-junioren. Maar wat te denken van de doorstroming van jeugdleden naar het eerste elftal van Veenendaal. Wekelijks staan er (eigen) jeugdspeler in de basis van de selectie, die uitkomt in de 4e Klasse. In 2007 is de jeugdafdeling, op de toenmalig nieuwe locatie, opnieuw opgezet met als doelstelling binnen enkele jaren eigen instroming van kwalitatief goede jeugdleden in selectieteams van de senioren. Inmiddels heeft deze insteek zijn vruchten afgeworpen en heeft het jeugdige selectieteam zelfs nacompetitie afgedwongen.

Aankomend seizoen wil de jeugdafdeling verder gaan op de ingeslagen weg, dit wel met andere bestuursleden. Zo zal Bas van Ravenswaaij de nieuwe jeugdvoorzitter worden en zal Etienne van Hasselt aanschuiven als het gaat over technische zaken. Naast deze ontwikkeling zijn er ook al stappen gemaakt naar de nieuwe indeling seizoen 2014-2015, daarbij zal iedere jeugdtrainer een officiële KNVB-trainerscursus gaan volgen.

Voor het nieuwe seizoen zoekt de jeugdafdeling nog enkele nieuwe spelertjes, dit om de huidige teams compleet te maken. Over alle leeftijdscategorieën is de jeugd van Veenendaal goed vertegenwoordigd maar de jongste jeugd blijft van harte welkom. Kinderen in de leeftijdscategorie van 5 t/m 9 jaar kunnen vrijblijvend een proeftraining krijgen. Bij aanmelding kunnen de kinderen profiteren van een tijdelijke actie, een gratis waardebon van €25,- bij 100% Voetbal Veenendaal. Na de eerste trainingen/wedstrijden is het overigens wel goed mogelijk dat de kinderen huiswaarts keren met een geel-blauw voetbalhart en gaan naar enkele jaren vanuit plezier naar prestatie!

Bron: Veenendaalse Krant