vv Veenendaal plaatst zich voor nacompetitie

VEENENDAAL Het was eigenlijk een formaliteit, maar de spelers van Veenendaal hebben zich zaterdagmiddag tegen SVMM definitief verzekerd van een plek in de nacompetitie. Ondanks een beter doelsaldo en drie punten voorsprong, moest het varkentje nog wel even gewassen worden. Dit gebeurde op eigen veld overtuigend en na de 8-0 overwinning kon er geproost worden op een mooi toetje na de competitie.

Jeroen van der Veer

Eigenlijk kon de champagne al na dertig seconde gepakt worden. Veenendaal schoot uit de startblokken en nadat de bal niet uit de zestien gewerkt kon worden, schoot Gert Jan Snijders de bal tegen de touwen. ,,Toen wist je eigenlijk al genoeg”, sprak spits Dennie Hulstein na afloop. ,,We speelden een gewonnen wedstrijd.”

Na afloop keek vertrekkende trainer Andre Quint van een afstandje hoe zijn spelers aan het napraten waren over de overwinning en de aankomende nacompetitie. Onder zijn leiding werd van Veenendaal in de vierde klasse een doelpuntenmachine gemaakt en ook tegen SVMM waren er veel treffers te bewonderen. ,,Onze aanvallers hebben er gezamenlijk zo’n zestig gescoord”, sprak de trainer trots.

Tegelijkertijd kwamen bij de spelers ook het besef dat het tegen Candia’66 en waarschijnlijk Excelsior Zetten meer tegenstand krijgt. Het mag duidelijk zijn dat Veenendaal in de vierde klasse tot de top behoort, maar tegen de twee tegenstanders krijgt het meer weerstand. ,,We moeten het achterin dicht gaan houden, want als team weten wij dat we per wedstrijd toch vaak twee doelpunten scoren”, blikt Jeroen Veens alvast vooruit.

Dat bewees de Quint-brigade ook tegen SVMM. Terwijl het uit met 3-1 op de broek kreeg, was het op de slotdag van de competitie een eenvoudige middag. Door de snelle treffer van Snijders kreeg het vleugels, waarna de lange aanvaller na een kwartier opnieuw trefzeker was. Het publiek was nog aan het klappen voor de treffer, of de handen konden wederom op elkaar. Na een goede actie van Dennis Quint, schoot de naar Panter vertrekkende aanvaller de 3-0 op het scorebord. Nog voor rust wist Snijders zijn hattrick te producere, door de bal kiezelhard in de kruising te schieten. ,,Het waren vier prachtige goals”, zag ook trainer Quint.

Na de thee moest het thuispubliek lang wachten op de volgende treffer. Pas na ruim een uur spelen stoomde Jeroen Veens mee op en schoot hij doeltreffend raak. Aanvaller Dennie Hulstein ontbrak daardoor nog op het wedstrijdformulier en dat liet hij niet zomaar gebeuren. Nadat Snijders de lat trof, wist Hulstein de 6-0 binnen te koppen. Via Van Hasselt en opnieuw Hulstein (penalty) werd de eindstand op 8-0 bepaald. Door de twee treffers van Hulstein, staat zijn aantal inmiddels op 23 goals. ,,Daarmee heb ik een krat bier gewonnen”, lachte hij. ,,Ik had een weddenschap en die heb ik nu binnen. Toch hoop ik er meer dan 23 te kunnen maken, want er komen nog twee mooie wedstrijden aan.”

Volgens Quint is zijn ploeg klaar voor de nacompetitie. Zijn spelers pakten vandaag geen onnodige kaarten en kan volgende week bekijken hoe Candia’66 en Excelsior Zetten het tegen elkaar gaan doen. ,,Daarna mogen wij aan de bak, alleen zijn wij als staf de laatste wedstrijd niet aanwezig. Wij zitten in Turkije en dat is erg zuur. Nee, eerder terug vliegen is geen optie”, baalde de oefenmeester.