Veenendaal blijft in ontwikkeling

VEENENDAAL Inmiddels is bij voetbalclub Veenendaal de kater verwerkt van de degradatie uit de derde klasse, maar de bittere nasmaak blijft. De vereniging heeft al langer plannen om een stabiele derdeklasser te worden en daarbij hoort ook een nieuw aan te leggen kunstgrasveld. De club is dus overduidelijk in ontwikkeling en volgend seizoen zullen enkele resultaten daarvan mogelijk te zien zijn.

Door Jeroen van der Veer, veenendaalsekrant.nl

Qua ledenaantal heeft de vereniging amper tot niets te klagen. Dit is nog altijd groeiende en op het sportcomplex zal men veelal lachende gezichten aantreffen. Vanuit Veenendaal Oost verwacht het ook enkele nieuwe leden en daarom gaat het sportcomplex op de schop. Het hoofdveld is getransformeerd tot een grote zandbak en mannen zijn momenteel druk bezig met werkzaamheden. Het oude knollenveld wordt eindelijk vaarwel gezegd en aan het eind van de zomer moet er een spiksplinternieuwe kunstmat liggen.

,,We krijgen het beste van het beste kunstgrasveld”, aldus voorzitter André Kiesbrink. ,,Daarnaast komt er een pannaveldje en nieuwe verlichting. Hierdoor kunnen we ook op het hoofdveld trainen, wat zorgt voor extra speelgelegenheid. We krijgen straks drie wedstrijdvelden, waar het er voorheen twee waren. Ook hierin maken we stappen.”

Omdat de vereniging overduidelijk groeiende is, is er sinds kort ook een jeugdcommissie. Dit moet er voor zorgen dat de lijnen naar de elftallen en spelers nog korter zijn. ,,We zijn echt een vereniging voor de leden en willen dat zij zich prettig voelen. Met de jeugdcommissie hebben we bij elke afdeling een aanspreekpunt, zodat eventuele problemen nog sneller aangepakt kunnen worden.”

Men heeft dus niets te klagen over de ontwikkeling die er bij de gehele vereniging is. Toch was er afgelopen seizoen een flinke teleurstelling, toen bekend werd dat het vlaggenschip van de club degradeerde naar de vierde klasse. ,,Daar hadden we niet op gerekend, maar is toch gebeurd. Het begin was veelbelovend, alleen ging het net voor de winterstop mis. Desondanks hebben we het volste vertrouwen in onze trainer Chris Minnebreuker en hebben we geen moment aan hem getwijfeld. Volgend seizoen is voor hem, voor mij en voor de hele vereniging het doel duidelijk; kampioen worden.” Om die ambitie kracht bij te zetten, heeft men in André Quint een trainer gevonden voor het tweede elftal. Hiermee hoopt de vereniging de overstap van de A1 naar de selectie eenvoudiger te maken. ,,Er komt veel aanstormend talent aan. Toch hebben wij gemerkt dat de stap naar het eerste redelijk groot is en nu kunnen ze in het tweede elftal al ervaring meepakken. André gaat tevens samen met Melis Lansing en Kees Grootveld de technische commissie vormen, waarbij de focus op Veenendaal 1 en 2 ligt.”

Mocht het kampioenschap aankomend seizoen onverhoopt niet behaald worden, dan moet het gebeuren via de nacompetitie. Want een jubileumjaar moet opgefleurd worden met promotie, vindt Kiesbrink. ,,We bestaan 5 juni 2017 negentig jaar. Hoe mooi is het als je dubbel feest kunt vieren?”