V.v. Veenendaal in Veronica Inside

Een jaar lang speelt Voetbal Inside-presentator Wilfred Genee om voetbalverenging te helpen aan een nieuw terras. Tijdens de populaire uitzendingen voorspellen Genee, Johan Derksen en René van de Grijp een jaar lang de komende profwedstrijden en wie de toto wint, mag het bedrag weggeven. ,,De konijnen fokken er bij ons op los en daarom heeft hij voor ons gekozen.”null door Jeroen van der Veer Samen met Jan Bouwmeester had Etienne van Hasselt zijn club opgegeven als potentieel goed doel. Hun terras wordt namelijk geteisterd door konijnen. ,,En daardoor verzakt ‘ie en is renovatie noodzakelijk. We hebben er alles aan gedaan om die konijnen te verjagen, maar niets werkt. Die beesten zijn niet te stoppen.” Inmiddels heeft de club bij de gemeente een vergunning aangevraagd voor renovatie en daar is het nu wachten op. In februari hoopt Veenendaal te beginnen met verbouwen. ,,We gaan het terras doortrekken richting het veld en keerwanden plaatsen. Hierdoor zijn we van de konijnen af en kunnen zij er niet meer voor zorgen dat er verzakkingen zijn.” Maandagochtend kreeg Van Hasselt het mooie bericht dat Genee gaat spelen voor voetbalvereniging Veenendaal. Een jaar lang krijgt de club daardoor media-aandacht in het populaire praatprogramma en mogelijk dus ook een mooi geld bedrag. ,,Als Genee aan het einde van het seizoen de winnaar is, dan ontvangen wij het opgehaalde geld. Het is dus hopen dat hij een beetje goed voorspelt, want met het geld willen wij het terras gaan opfleuren met meubels, tafels, lichtjes en dat soort dingen.”