Wilfred Genee komt langs bij Veenendaal: ‘Dit leed gun je niemand’

Bij voetbalvereniging Veenendaal hebben ze een cheque van ruim 5000 euro in ontvangst mogen nemen. Dit geldbedrag is door Voetbal Inside-presentator Wilfred Genee bij elkaar gespeeld en is bedoeld om het terras op te knappen. ,,We hadden het programma aangeschreven om geld in te zamelen voor onze vereniging en wij werden uitgekozen. Maandagmiddag kwam hij ons het bedrag overhandigen”, aldus een trotse Jan Bouwmeester.

door Jeroen van der Veer

Een jaar lang speelde de bekende Voetbal Inside-presentator voor de Veenendaalse voetbalvereniging. Tijdens de uitzendingen voorspelden Genee, Johan Derksen en René van de Grijp het hele seizoen de profwedstrijden en wie de toto won, mocht het gewonnen geldbedrag weggeven. ,,En onze fokkende konijnen vielen in de smaak”, lacht Etienne van Hasselt, die samen met Bouwmeester de bedenker van het plan was.

TERRAS Dit duo had de club opgegeven als potentieel goed doel. Hun terras wordt namelijk geteisterd door konijnen en door de gaten onder het terras, zakte die in. Renovatie was dus noodzakelijk en daarbij konden ze wel een financiële injectie gebruiken. ,,We konden dan wel zeggen dat we het geld gingen gebruiken voor de inrichting van het terras, maar dat zou de uitzending niet halen”, glundert Bouwmeester. ,,We hebben dus de reden verteld en tja, die wippende konijnen sloegen wel aan…”

OVERHANDIGING In totaal werd er 5501,40 opgehaald en dat geld kan Veenendaal goed gebruiken. ,,We starten 7 juni met de renovatie van het terras en gaan het geld gebruiken voor de aankleding daarvan”, aldus Van Hasselt, die vol trots toekeek hoe voorzitter André Kiesbrink de cheque kreeg overhandigd. De club had als bedankje een bos bloemen voor Genee en een Veenendaal-shirt met daarop het hoofd van de presentator en de tekst ‘Wilfred Genee Koning Toto’.

De beelden werden vanavond (maandagavond) uitgezonden in het programma Voetbal Inside. Dinsdagochtend verschijnt op RegiosportVeenendaal.nl een video-interview met ‘Koning Toto’, waarin Genee onder andere refereert aan oud-DOVO-trainer Hans Kraay Jr.