let op: bereikbaarheid sportpark 28 augustus ivm triathlon

Goedemiddag sportverenigingen van Sportpark Groene Velden I en II,

Op zaterdag 28  augustus wordt voor de 38este keer de Prins Petfoods Triathlon Veenendaal georganiseerd door de Stichting Triathlon Veenendaal. Helaas kon ons evenement in 2020 niet doorgaan, maar alle lichten voor de 2021-editie staan op groen! Op deze dag zullen weer bijna 1000 deelnemers hun beste prestatie willen leveren rondom de sportcomplexen Groene Velden I en Groene Velden II.

In overleg met en na toestemming van de Gemeente Veenendaal en de Provincie hebben wij ook dit jaar weer toestemming gekregen om volgende wegen af te sluiten:

de Rondweg-Oost, vanaf de rotonde Cuneraweg tot aan de Prins Clauslaan,

de Groeneveldselaan vanaf de Tinneweide, richting Benedeneind

de Wageningselaan, tussen de Industrielaan en de Rondweg Oost

De afsluiting zal zijn van circa 7.00 uur ’s ochtends tot ongeveer 18.00 uur ’s avonds. Kijk ook op onze website: http://www.triatlonveenendaal.nl/de-wedstrijd/parcours/

De opbouw van ons parcours start op woensdag 25 augustus, maar dat leidt nog niet tot afzettingen van openbare wegen.

Het aangegeven parcours kan niet met gemotoriseerd verkeer worden doorkruist. Fietser kunnen gebruik maken van de oversteekplaatsen, die duidelijk zijn aangegeven en worden bewaakt door gediplomeerde verkeersregelaars.

Wij realiseren ons terdege dat ons evenement voor overlast zorgt, als u op 28 augustus activiteiten heeft op de sportvelden.

Wij willen jullie het volgende advies geven:

· Bevoorrading van de kantines en aanvoer van grotere items kunnen allemaal in de voorafgaande dagen van 28 augustus gerealiseerd worden, ook al zijn wij dan al met de opbouw bezig.

· Voor wat betreft 28 augustus: adviseren wij jullie dringend om jullie leden op te roepen om enkel op de fiets of wandelend naar het sportpark te komen.

– Vergeet vooral ook niet de bezoekende verenigingen te informeren over het onbereikbaar zijn van uw sportterrein met de auto of bus

· Per fiets zullen jullie bezoekers door onze vrijwilligers begeleidt worden tijdens het oversteken op de daarvoor aangegeven punten.

Leden die met de auto willen komen zullen deze verder weg moeten parkeren, wat een redelijke wandeling met zich mee zal brengen. Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld te parkeren op de woonboulevard. Daar zal ook beveiliging staan om dat te handhaven.

Parkeren kan in de omgeving en op aanwijzing van de verkeersregelaars, vervolgens kunnen zij lopend naar jullie accommodatie.

Ook dit jaar rekenen wij op jullie sportieve medewerking en begrip hiervoor.

Mochten jullie vragen hebben, dan horen we die graag!

Sportieve groet,

Stichting Triathlon Veenendaal