Einde contract Habib al Mohsinawi

De samenwerking tussen Veenendaal en Habib al Mohsinawi moest een lang huwelijk worden, maar de wegen gaan na dit seizoen scheiden. De oefenmeester heeft een aanbod van eerste klasser SVL niet kunnen weerstaan en keert Veenendaal na één seizoen de rug toe. ,,Dat doe ik met pijn in mijn hart.”

De jonge Veenendaalse oefenmeester tekende aan het begin van dit seizoen het contract bij Veenendaal met de intentie er lang te blijven. Te bouwen aan een mooie toekomst en samen de stap naar de tweede klasse te zetten. ,,Maar”, zegt Al Mohsinawi eerlijk. ,,Nadat ik had getekend, werd ik toegelaten voor mijn EUFA-A. Dat houdt in dat je dan ook eerste klasse of hoger mag trainen.”

In het lopende seizoen kreeg de trainer meerdere aanbiedingen van andere clubs, maar zijn gevoel zei dat hij bij Veenendaal moest blijven. Tot SVL om de hoek kwam en hij twee klasse hoger aan de slag kon. ,,Ik ben ambitieus, maar had Veenendaal nooit voor een tweedeklasser ingeruild. Nu ik twee klasse hoger kan gaan trainen, voelde het voor mij als of ik deze mogelijkheid niet kon laten liggen.”

Dat hij hiermee Veenendaal teleurstelt, begrijpt Al Mohsinawi. ,,We zijn met iets moois bezig, dat ziet iedereen. Daarmee ga ik ook zeker door, alleen na dit seizoen ben ik er niet meer. Ik zal er alles aan doen om goed af te sluiten en met Veenendaal een prijs te pakken. Daarna draag ik het stokje goed over, want dat verdient deze prachtige club.”

De technische commissie van Veenendaal laat weten dat ze ietwat teleurgesteld zijn in Al Mohsinawi, maar de keuze wel kunnen begrijpen. De komende periode zullen zij zoeken naar een opvolger voor de oefenmeester.

door Jeroen van der Veer https://www.regiosportveenendaal.nl/