Schenking v.v. Veenendaal door Stichting Jeugdplan Veenendaal GrafiGoal

30 jaar geleden heeft Gijs Heikamp het initiatief genomen om een Stichting Jeugdplan Veenendaal GrafiGoal op te richten. Samen met Arie Schans, Richard van Zeist en Sjaak van der Helder zijn de eerste jaren tal van activiteiten georganiseerd voor de leeftijdsgroep 12 tot 15 jaar. Centrale trainingen geleid door Foeke Booij, John van den Brom, Ab Fafie e.a. , maar ook oefenwedstrijden bij Vitesse, Feijenoord en Ajax vormden de agenda van maandelijkse activiteiten van de meest talentvolle jeugdspelers van alle deelnemende clubs uit Veenendaal.

De stichting en haar activiteiten werden mede mogelijk gemaakt door sponsorbijdragen van Grafiteam, de drukkerij waarvan Gijs directeur/eigenaar was. De oprichting van de stichting werd ook gekoppeld aan de opening van het nieuwe (nog steeds huidige) bedrijfsgebouw van Grafiteam. Alle gasten werd gevraagd een bijdrage te doneren aan de nieuw opgericht stichting. De belangstelling was toen groot omdat Rinus Michels de opening verrichtte.

De afgelopen 20 jaar heeft de stichting geen activiteiten meer ontplooid. Gijs was nog een graag geziene gast bij Vitesse Arnhem, maar was ook vaak op de Veenendaalse velden te vinden. In februari 2018 is Gijs overleden.

Enige tijd geleden werd Sjaak van den Helder geconfronteerd met het feit dat hij nog als enig bestuurder bij ingeschreven stichting was en na enig speurwerk is hij in contact gekomen met de broer van Gijs, Emile Heikamp. Hij zorgt voor de afwikkeling van de erfrechtelijke zaken. In overleg met Emile is besloten om van het saldo een schenking te doen aan de jeugdafdeling van V.V. Veenendaal. Dit in de vorm van een hoeveelheid mooie trainingsmaterialen waaronder kleine goaltjes, leuke trainingsmaterialen, voetvolleybal netten, voetbalzakken, pionnen, ballen, reserveshirts en een mooi geldbedrag.

Dit ‘in de geest van Gijs Heikamp’. Gijs had iets speciaals met V.V. Veenendaal. Op 17-jarige leeftijd heeft hij als speler zijn debuut gemaakt; later is hij ook nog trainer van het eerste elftal geweest en Sjaak is eens als reservekeeper met het eerste elftal meegegaan en heeft samen met Joop Sennef ook V.V. Veenendaal nog een jaartje getraind en begeleid.

Zaterdag 27 maart zijn de materialen overhandigd in aanwezigheid van Sjaak, Emile en de beide zoons van Gijs Heikamp.
De stichting heeft hiermee recht gedaan aan de bestemming van het doel van de Stichting Jeugdplan Veenendaal GrafiGoal.

De jeugdcommissie van v.v. Veenendaal bedankt alle betrokkenen en zal zorgen voor een goede bestemming van de schenking!