Mini’s – JO7

v.v. Veenendaal speelt al sinds 2010 mee met de Champions League en zeker niet onverdienstelijk. De afgelopen jaren zijn ze wel 4 keer kampioen geworden.

De Champions League is een onderlinge competitie tussen de mini-elftallen van o.a. de Valleivogels, vv Scherpenzeel, vv Advendo ’57, Renswoude, FC Driebergen, SVMM, de Merino’s en uiteraard v.v. Veenendaal.

Het is een onderlinge 4 tegen 4 competitie voor spelers van 4 tot maximaal 7 jaar. Het grote voordeel van deze vorm is dat er op kleinere veldjes met minder spelers tegelijk wordt gespeeld. Daarnaast zijn de reistijden beperkt en is er meer kans om een wedstrijd te winnen. Ieder team speelt op een zaterdag meerdere korte wedstrijden.

Belangrijk is dat de leerbaarheid en het plezier van het voetbalspel wordt vergroot door het voetbal voor de kinderen te vereenvoudigen en overzichtelijker te maken. Het principe wat zich het meest leent om het voetballen te ontwikkelen is 4 tegen 4 zonder keeper. In de training ligt het accent op het spelenderwijs leren omgaan met de bal in basisvormen, waarbij er zoveel mogelijk met kleine aantallen wordt geoefend. In het partijspel kunnen verschillende accenten worden gelegd, waarin de handelingen van de kinderen met de bal benadrukt worden (zoals dribbelen-passeren, passen en schieten). Het doel van het mini voetbal is dat de kinderen plezier hebben in het voetballen, de basisbeginselen leren van het voetbal en hun balbeheersing en balgevoel ontwikkelen.

Op dit moment trainen wij met de mini’s op woensdag onder leiding van Shirley van 18:00 – 19:00 uur.

Heb jij interesse om je kind mee te laten doen? Neem contact met ons via jeugd@vvveenendaal.nl of bel Michel voor meer informatie 06-14999295.

Meer actiefoto’s van onze mini’s vind je hier